top of page

טראומה משנית

טראומה משנית מתייחסת למצב בו אדם מפתח.ת סימפטומים פוסט טראומטיים לאחר שנחשף.ה לפרטיו של אירוע טראומטי שעבר אדם אחר.ת, גם אם לו.ה עצמו.ה לא נשקפה כל סכנה


אזהרת טריגר – אזכור אובדנות, התאבדות, טרנספוביה, רצח

.

ישנם הרבה דברים נפלאים בקהילת הלהט"ב, אליה אני משתייך. אני אוהב את הזהות שלי בתור טרנס בדיוק כפי שאהבתי את הזהות הקודמת שלי בתור לסבית. זהות מביאה איתה גם קהילה, תחושת השתייכות וגילוי שיש עוד א.נשים שמבינים אותי וחוות את אותן החוויות. אבל יש גם צדדים אפלים בהשתייכות לקהילה שלנו, צד שמי שאינםן להט"ב לא מבינים.


ספציפית אני רוצה להתמקד במה זה עושה לי ולאחרות כשא.נשים מהקהילה מתים או מתאבדים (וזה קורה הרבה יותר מדי). מה זה עושה לי ולאחרים כשא.נשים שמעולם לא פגשתי או שראיתי בחטף מוספדים בעשרות פוסטים בפיד. מה זה עושה לנו כשהקהילה הטרנסית נרדפת במדינות אחרות. מה זה עושה לכולנו להיזכר שאנחנו חיים.ות בחברה שלא מכבדת את זכויותינו הבסיסיות ביותר.

.

ישנו מושג הנקרא "טראומה משנית", שאני חושב שיכול לתאר מה שזה עושה לאדם להיחשף לכל הסיפורים הללו, גם מרחוק.

טראומה משנית מתייחסת למצב בו אדם מפתח.ת סימפטומים פוסט טראומטיים לאחר שנחשף.ה לפרטיו של אירוע טראומטי שעבר אדם אחר.ת, גם אם לו.ה עצמו.ה לא נשקפה כל סכנה.


טראומה משנית עשויה להתפתח מול האזנה לפרטי האירוע הטראומטי שעבר.ה אדם קרוב.ה, אך גם כתוצאה מחשיפה לפרטי אירועים טראומטיים דרך המדיה"

כלומר, פוסט טראומה היא מידבקת. ניתן לפתח סימפטומים פוסט טראומטיים כתוצאה מהמפגש עם אחריםות שחוו אירועי טראומה. אפילו בלי לפגוש אותםן אלא רק לשמוע עליהםן.


אני מתחנן - שימרו על עצמכםן.

תמננו את צריכת הפייסבוק שלכםן בתקופה הקרובה, ואם צריך - תתנתקו.

בקשו עזרה מא.נשים הקרובים אליכםן.

יחד עם זאת, אם אתםן וחבריכםן חוות את אותו הקושי, ייתכן שיהיה קשה לתמוך ולהיתמך. במקרה כזה אפשר לבקש תמיכה ממקורות בטוחים אחרים - משפחה או חברים מחוץ לקהילה.

אם אתםן בטיפול – דברו על התחושות שעולות בכםן סביב האירועים הללו.

אתםן לא לבד.

.

גורמים אליהםן ניתן לפנות להתייעצות ולתמיכה:

מעברים - 052-4776707

סה"ר - סיוע והקשבה ברשת: ימים א'-ה' ושבת, בשעות 21:00-24:00, בכתובת: https://sahar.org.il

הקו הדיגיטלי "דיגי" - 054-9119726, 054-9119718

״יש עם מי לדבר״ - בטלפון: 03-6205591, בוואטסאפ: 056-205591

ער"ן - עזרה ראשוני נפשית 24/7: אתר: https://www.eran.org.il

בטלפון: 1201

בצ'אט: http://eran.org.il/?page_id=5789

🌿✨🌷

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page